måndag 13 februari 2012

Vart tog vi vägen liksom??

Okej, uppdaterinmgen suger för dan! Ni som är i stallet kan ju hetsa Annie lite om det, så hon bloggar lite! hehe...
Själv är jag sjuk och har legat medvetslös hela dagen! Ingen himmla elitmockare idag inte!

Har dock roat mig lite på nätet nu ikväll! Där kan man hitta allt möjligt kul!
tex:
En mkt fin häst till ett väldigt lågt pris. Ca 172 fina gångarter och härlig i all hantering.Vid intresse skickar vi gärna lite film på *****
Spännande med en häst som har 172 gångarter?

Sem måste jag göra lite reklam för den här tjejen som vill hyra ut en box:

Jag har haft en stor gård länge och precis nybyggt klart ett fint stall med 8 boxar i Solna. Och där tänkte jag främst ha min egna häst, men sen undrar jag om det skulle vara någon intresserad att hyra en stallplats där? INFO om stallet: Boxarna: 10 stycken, både för ponny och storhäst. Utrustade med vattenkopp, uppbindningsmöjlighet och matkopp. Stallgången: Möjlighet till att binda upp 3 hästar åt gången. Spolspilta. Sadelkammaren: Där hänger man träns, sadlar osv. på sin EGNA plats som man får när man hyr box. Finns även ett rum för ombyte, värdeskåp, ett rum där det finns olika sortens och färgade schabrak, vojlocker, finns även extra sadlar. Och hovkrats och ryktsaker finns. Sitt platser: Det finns utanför stallet, bänkar med litet runt tak. Hagar: De flesta hagarna är 16x18 för en häst. Sen finns det lite större och en stor hage där andra hästar är. Uteritter: Det finns fina ridvägar, både i skog, vägar och runt åkrar. Ridhus: Ridhuset är ca 22x65. Och brukar delas på 2 halvor. Det finns är en liten, liten paddock. Den är ungefär 25x25. Foder & kostnader: I stallhyran ingår 7 kg hö/hösilage kostar 744,31:- 2 kg havre/korn kostar 217:- 2 kg Krafft Grov 125 kostar 403:- 2 stora spånsäckar i månaden, 320:-, det går att köpa extra balar för 80:- st. Vill du ha mer mat till din häst så går det att ordna. DU: Sköter själv hästen, tar endast hand om din häst, dagliga tillsynen finns i stallet. OM MAN HAR SIN HÄST I STALLET: Får man hyra en transport om man vill. Man får även delta i våra små stalltävlingar (hoppning eller dressyr) och vinna bra priser såsom extra foder, 10 dagars dratis stallhyra osv. Övriga frågor tar jag via mail!

Färgade schabrak? Där vill jag ha häst!

1 kommentar:

  1. LOL! haaha fan va bra. En av mina favoriter var i hennes fantastiska matte :D ".... med 8 boxar i Solna.... INFO om stallet: Boxarna: 10 stycken ..."

    SvaraRadera