torsdag 2 februari 2012

Ponnyns bön

Ponnyns Bön

* Mata mig ofta och mycket!
* Fånga mig inte i hagen!
* Rid icke dressyr på mig, utom då jag själv önskar det!
* Ge mig godis varje dag!
* Respektera mitt sjätte sinne då jag anar att det finns tigrar i skogen!
* Låt mig komma in från hagen när jag själv vill komma in!
* Du skall inga andra ponnyer giva godis utom mig!
* Glöm inte att mata mig!
* Låt mig vila då jag är trött! (10 minuters arbete går bra)
* Stör mig inte då jag är upptagen med att äta! (jag är en ponny, det är viktigt för mig)
* Tillhandahåll roliga ponnykompisar som jag kan leka med!
* När jag bankar i väggen är jag hungig!
* Se till att jag har nåt gott att skölja ner krubbet med!
* Låt mig springa så fort jag vill när jag vill det!
* Nämnde jag att du skulle ge mig mat?
* Skräm mig inte med konstiga saker som paraplyer osv...
* Glöm aldrig att jag är en ponny och således gör som jag vill.
* Maaaaat!! Ge mig mat!
* Stor mage=Stor pondus!
* Du bör respektera och beundra min förmåga att fatta snabba beslut!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar