onsdag 15 februari 2012

Travhästar


Kom på att jag kunde lista en del fina travhästar som jag skött, eller träffat på något sätt.

Utan någon särskild ordning:

1:
Sherry LB
Sherry var en stor hingst efter Arndon-ballata Di Re e Sharif di Jesolo.
jag skötte honom en vår och en sommar i italien. En helt underbart fin hingst som sprang in en del pengar.



2: Victory Tilly E. Quick Pay-Icora Tilly
Måste ju skriva en rad om Victor... Jobbade hos Stig H när han tävlade. Har haft förmånen att få köra honom några gånger, määäktigt!
För er som inte vet så är Victor den klart bästa häst vi haft i Sverige någon gång! 35 mille på kontot och världsrekord är ju inte helt fel?

Visst är han fin?

3. Ruth BI e. Darif effe-Equinola Effe

En riktig järnlady som sprang i bra med pengar. Stor som ett hus, och ganska så mäktig!
Jobbade hos Scuderia Biasuzzi när hon tävlade som bäst. Cool häst, körde henne en gång...



4: Ringmaster Bi
En till italienhäst! En skönhet med fantastisk stam... Sprang väl in ca 7 miljoner. Körde honom hågra gånger

RINGMASTER BI

5. Nu Pagadi
Fin fuxkille som tränas av Stig H...
Kört honom en gång.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
6. Pegasus Boko
Pegge stod på Menhammar när jag jobbade där. Vi hjälptes ju åt att köra alla hästarna, så man fick köra en hel del fina hästar där.


Citation
Stod oxå hos Stig när jag jobbade där. Körde honom nån gång. Skitfin häst som varit med i elitloppet







Calvin capar. En till  Menhammarhäst, en riktig glänsare som även han varit med i elitloppet

Indian Silver. En elaking som jag hade hand om 2 veckor som tonåring när jag sommarjobbade hos Stig H. Även han elitloppshäst

Naglo. En Menhammar stjärna. Riktigt fin häst som skördade sina största framgångar i Frankrike.  12 837 145 kr

Thechiefofmontana. Skötte honom en sommar. En riktigt fin fast helt galen häst. Var bara att hålla i sig!   268 444 EUR
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar