onsdag 25 januari 2012

Elitmockning

Igår och idag har jag fått elitmocka för fullt! Eftersom min ena kollega (Annie) är sjuk så kallade min man in som förstärkning. Han ä'r ingen elitmockare ännu, men visade sig ha klar potential för det.
vad gör då en elitmockare? vad skiljer oss från vanliga mockare?
Det tänkte jag berätta lite om.

1. Man har humor!! Mockningen ska alltid utföras med glädje och en dos humor. (Det går bättre då)
2. Nogrannhet. Inget slarv här, allt bajs och kiss ska ut och bädden jämnas till! (det finns mockare som inte vet detta)
3. Förmåga att lösa situationer som uppkommer. tex, bajsbandet fastnar, containern är full och det bildas en termitstack av bajs på den
4. Torvning. En elitmockare har full koll på den exakta mängden torv som behöver tillföras och när det behövs.
5. Utrustning. En lätt böjd grep, gärna med röd färg och en bra bajsvagn är a och o.
6. Klädsel. En elitmockare ser alltid bra ut, gärna rosa eller lila kläder med nån käck detalj. (idag hade jag en tomat-mössa, då gick det super att mocka)
* Bubblare: Förmåga att avlägnsan sk "bajsmatta" (när dåliga mockare har mockat och det bildas en kompakt matta av fukt och avföring) En bra elitmockareavlägsnar snabbt en bajsmatta.

Klarar man dessa 6 punkter är man på god väg, men den där lilla extra touchen den får man först efter träning och åter träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar